בנק ישראל ישקיע 83 מיליארד דולר במניות ובאג”ח

בנק ישראל מחליט להסתכן ולהשקיע השנה 8% מהיתרות של המניות והמט”ח. הסכום המדובר עומד על כ-83 מיליארד דולר ומרביתו יושקע באגרות חוב ממשלתיות והיתר במניות הנסחרות בארה”ב ובאירופה.

מאת צוות האינטרנט – משה טיסונה

משה טיסונה - השקעה במט"ח

לחצו להגדלה

על פי כתבה שהתפרסמה באתר כלכליסט, לאחר שבנק ישראל אישר לחטיבת השווקים להכפיל את היקף יתרות המט”ח שניתן להשקיע במניות, אושרה חלוקת ההשקעות בפועל שיערכו השנה. ההשקעה באגרות חוב ממשלתיות תפסה את הנתח הגדול ביותר של היקף ההשקעות ומתוכננת לטווח של 1.3 שנים. אגרות החוב העיקריות יוסיפו להיות אגרות חוב נקובות בדולר, בלירה שטרלינג ובאירו, וחלק קטן יושקע בפוזיציות מטבעיות בדרום קוריאה, נורווגיה וסינגפור.

הסיבה לאחזקה ביתרות מטבע חוץ היא היכולת לשמר את המימון עבור פעולות חירום כלכליות, שנחוצות בזמן משברים. על כן, יתרות המט”ח של כל מדינה יהיו מוחזקות בנכסים בעלי סיכון נמוך ונזילות גבוהה. משה טיסונה מציין כי בכתבה הוסבר, שהסיבה שבנק ישראל לקח סיכון השנה, היא העלייה בהיקף יתרות המט”ח, המאפשרת להאריך את זמן הפדיון של ההשקעות. כמו כן, רכישות המט”ח על ידי בנק ישראל, נועדו לקזז את השפעות שונות על שער החליפין כמו הפקת הגז הטבעי.

איש העסקים והיזם משה טיסונה עוסק במגוון תחומים, ובהם אפיון מערכות, מניות, מטבע חוץ והשקעות נדל”ן באירופה.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה חדשות, מסחר במט"ח, עם התגים , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *