יוסי טיסונה – חובת הנזילות על עסקאות בנגזרי מט”ח בוטלה

בכתבה שהתפרסמה באתר כלכליסט דווח כי בנק ישראל מבטל את חובת הנזילות על עסקאות בנגזרי מט”ח. בכתבה צוין כי הוועדה המוניטרית החליטה לבטל את ההוראה בגלל רמת הריבית הנמוכה, שהובילה ליציאת המשקיעים הזרים משוק המט”ח המקומי.

מאת: משה טיסונה – צוות האינטרנט

משה טיסונה

לחצו להגדלה

למעשה, ההחלטה מבטלת את ההוראה שמחייבת כל בנק בישראל, אשר מבצע עסקת מט”ח מסוג עסקת החלף (SWAP) או המרה עתידית (FORWARD) עם משקיע זר. ההוראה נוצרה בשנת 2011 כדי לסייע למאבק של בנק ישראל נגד הספקולנטים במטבע חוץ. מטרת ההוראה הייתה לייקר את העסקה בנגזרים עבור הבנק, תוך כדי שהאחרון ינסה לגלגל לפחות חלק מהעלות הנוספת, אל כיסם של המשקיעים הזרים.

אך רמת הריבית הנמוכה הנוכחית הביאה לכך שהעלות האפקטיבית שגורמת ההוראה לספקולנטים במט”ח, הרבה יותר קטנה. כמו כן, המשקיעים הזרים יצאו משוק המט”ח המקומי כבר לפני חודשים ארוכים. על כן, סביר להניח שההחלטה שקיבלה הוועדה המוניטרית לא צפויה לגרור תגובה משמעותית בשוק מטבע החוץ.

מר משה טיסונה הוא יזם, איש עסקים והבעלים של חברת IDI VENTURES (איי.די.איי ונצ’רס), אשר מרכזת את פעילותה בלקוחות וחברות בעלות רגולציה באסיה, אירופה ובריטניה.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה חדשות, מסחר במט"ח, משה טיסונה, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *