מושיק טיסונה: 5 טיפים לסוחר המניות המתחיל

סוחרי מניות מתחילים רבים תוהים איך ניתן להציג רווחים ולהימנע מהפסדים, תוך כדי השתתפות פעילה במסחר שבבורסה. מכיוון ששוק ההון נחשב לשוק משוכלל, שכולל מספר עצום של מניות, הן בישראל והן בחו”ל, אף אחד לא יכול לפעול מתוך הנחה של ידע מושלם. לכן, מדגיש איש העסקים משה טיסונה, איש אינו יכול להבטיח רווח או הימנעות מהפסד. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לפעול על פי כמה כללים שיהפכו את האפשרות להציג רווח להרבה יותר מוחשית.

  • מושיק טיסונה

    מושיק טיסונה – טיפים לסוחר המניות המתחיל (m_bartosch)

    טיפ מספר 1 – הטיפ הראשון שאותו מציג משה טיסונה לטובת הסוחרים המתחילים הוא לבחור לעצמם אסטרטגיית פעולה. מכיוון שאסטרטגיות פעולה יכולות להיות מורכבות וחלקן נלמדות לאורך זמן, ידובר כאן בהמשך על שתי אסטרטגיות נפוצות. אסטרטגיה אחת היא של השקעה לטווח ארוך והאסטרטגיה השנייה היא של השקעה לטווח קצר.

  • טיפ מספר 2 – השקעה לטווח ארוך. השקעה מסוג זה מבוססת על ההנחה שלאורך זמן, והכוונה היא לאורך זמן ארוך שיכול להימדד בשנים, שוק ההון חווה עלייה. מובן שיש מניות שמפסידות, אבל השוק בכללו מרוויח. משקיעים כאלה, מסביר משה טיסונה, לא ממהרים לצאת מהשקעה קיימת, גם בשוק יורד, מתוך צפייה שהשוק יבצע תיקון.
  • טיפ מספר 3 – השקעה לטווח קצר – לעומת המשקיעים של הטווח הארוך, שצריכים לגלות אורך רוח, ישנם משקיעים שמבקשים לראות רווחים מהירים יותר. אלו הם המשקיעים לטווח קצר, שאוהבים להיות פעילים, למכור ולקנות מניות בתדירות גבוהה. דרך זו מתאימה יותר לאנשים שאינם חוששים לקחת סיכונים.
  • טיפ מספר 4 – שימוש באסטרטגיית עצירת הפסד (“סטופ לוס”). אסטרטגיה זו מבוססת על ביצוע מסחר מנוטרל מרגשות עזים במקרה של עלייה או ירידה משמעותית במחיר המניה שנמצאת בתיק ההשקעות. כאן, לדברי משה טיסונה, עם כל רכישה של נייר ערך קובע המשקיע סף עליון וסף תחתון לשינוי במחיר הנייר. במידה והנייר מפסיד או מרוויח מעל לאחוז שנקבע – חותכים את ההשקעה. בדרך זו שומרים על רווח בדרך של מימוש או לחילופין – מונעים הפסד גדול יותר.
  • טיפ מספר 5 – ללמוד והרבה. כדי להצליח בהשקעה במניות, מדגיש משה טיסונה, תמיד כדאי ללמוד יותר על אופן פעילות שוקי ההון, על פעילותן של חברות שונות ועל הלך הרוח הכלכלי בארץ ובחו”ל. השקעה המבוססת על ידע תקטין סיכון ותשפר סיכוי.

איש העסקים והיזם משה טיסונה עוסק במניות, בהשקעות נדל”ן באירופה ובמטבע חוץ.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, מסחר במט"ח, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *