מהו נפח המסחר היומי בשוק המט”ח הבינלאומי?

שוק המט”ח נחשב לאחד השווקים הפיננסים אשר מרכזים את העניין הרב ביותר. בין היתר, ע”פ איש העסקים משה טיסונה, הדבר נובע בשל היותו בעל חשיבות רבה לחברות ולארגונים בינלאומיים, בשל יכולתו להשפיע על כלכלה של עמים ומדינות וכן בשל האפשרות להפיק באמצעותו רווחים ספקולטיביים.

משה טיסונה

משה טיסונה – מסחר במט”ח (Serge Bertasius Photography)

משה טיסונה מסביר כי בשל היותו של שוק המט”ח דינמי, רב משתתפים, משתנה ומושפע מאירועים שונים, מקומיים וגלובליים, קשה מאוד לנפק אומדן מדויק אודות היקף המסחר היומי שבו. עם זאת, הערכות המומחים מדברים על היקף של כמה מיליארדי דולרים ליום. בכך, מדובר ככל הנראה בשוק הפיננסים הפעיל ביותר ברחבי העולם כולו.

המטבעות המרכזיים

נפח המסחר העצום נובע מכמה סיבות, כאשר בראש ובראשונה, מדובר בהיצע וביקוש. עם העלייה בהיקפי המסחר הבינלאומי, דהיינו בין מדינות שונות, והפיכת העולם לכפר גלובלי, עולה הצורך בקרב כל המדינות בהחזקת יתרות של מטבעות שהנפיקו מדינות אחרות. משה טיסונה מציין כי יתרות המט”ח המדוברות הנן לרוב של המטבעות החזקים והמרכזיים ביותר כגון:

  • המטבע האמריקני, הלא הוא הדולר – USD.
  • יורו – המטבע של האיחוד האירופי – EUR.
  • המטבע הבריטי – לירה שטרלינג – ליש”ט – GBP.
  • ין יפני – JPY.
  • פרנק שווצרי – CHF.

יש לציין שלצד המטבעות המרכזיים, ישנם גם מטבעות נוספים שמרכזים נפח מסחר משמעותי. כאן ניתן למצוא בין היתר מטבעות כגון דולר אוסטרלי, דולר קנדי ומטבעות רבים נוספים. משה טיסונה מדגיש כי אירועים שונים עשויים להשפיע על הביקוש למטבעות שונים וזאת באופן משמעותי מאוד.

מכשירים פיננסיים מתוחכמים

במהלך המסחר במטבע חוץ, נדירים יחסית המקרים שמזומן הוא המחליף ידיים. כאשר הסליקה הממוחשבת נעשתה נפוצה כל כך, מרבית הפעולות נעשות בין בנקים ברחבי העולם. משה טיסונה מוסיף שפלח משמעותי מהמסחר נעשה באמצעות מכשירים פיננסיים שונים. מכשירים כאלה יכולים להיות תעודות סל, קרנות נאמנות, אופציות וכן חוזים עתידיים.

השימוש במזומן נפוץ בעיקר בקרב תיירים, בעוד שרכישה של אופציות וחוזים על מטבעות חוץ מסוגים שונים מקובל מאוד בקרב אנשי עסקים, חברות וספקולנטים. אלה האחרונים מבקשים לנצל את התנודתיות המאפיינת את שווקי המטבע ולגרוף רווחים שלעומתם רווחי שוק המניות, אפילו בתקופת של גאות, נראים צנועים.

משה טיסונה הנו איש עסקים ויזם. בין עיסוקיו: מסחר במטבע חוץ, במניות והשקעות נדל”ן באירופה.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, מסחר במט"ח, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *