מה ההבדל בין השקעה במניות להשקעה במט”ח?

בעת האחרונה מתרבה ההתעניינות באלטרנטיבות שונות להשקעה. בין האפשרויות המובילות ניתן למצוא את ההשקעה במניות וזאת במקביל לאפשרות מעניינת נוספות והיא – השקעה במט”ח.

מאת: משה טיסונה – צוות האינטרנט

מט"ח משה טיסונה

מט”ח ומניות (jscreationzs)

שאלה מעניינת היא מהם ההבדלים בין שני סוגי ההשקעות הללו ואת התשובה נרצה לחלק לארבעה חלקים. ההבדלים המרכזיים טמונים:

  • במינוף.
  • בדינאמיות.
  • באופי השוק.
  • ברמת הסיכון.

ההבדל במינוף

גם שוק המניות וגם שוק המט”ח הבינלאומי מקנים אפשרות לרווח ניכר, תוך ניצול תנודות השווקים השונים, ניצול הזדמנויות, ומוכנות לקחת סיכונים מחושבים. חשוב לזכור שגם כאשר מדובר על רווח אפשרי, ואפילו על רווח גבוהה מאוד, יש הבדל בין שני תחומי ההשקעות ואותו מקובל לכנות בשם “רמות מינוף”.

כאשר מדובר על מניות, ניתן להרוויח כתוצאה מביצועים של חברה ציבורית. הצלחה שמשתקפת בדוחות הכספיים תוביל לעליה במחיר המניה. מטבע הדברים, מרבית המניות מאפשרות להשיג רווח אך כזה שמוגבל בהיקפו מתוקף סוג החברה ופעילותה. כאן מדובר על השקעה במינוף נמוך. לעומת זאת, השקעת מט”ח יכולה להיות גם השקעה במינוף גבוה, שכן תנודתיות המטבעות השונים מגוונת, ולמשקיע ישנה אפשרות לבחור את רמת המינוף באופן עצמאי.

ההבדל בדינאמיות

לעומת שוק המניות, שוק המט”ח העולמי נחשב להרבה יותר דינאמי ומהיר. כאן מקובל הרבה יותר לקיים השקעות לטווח קצר, דבר שמצוי הרבה פחות בקרב משקיעים במניות.

חשוב לציין שיש גם מקרים שבהם משקיעים במט”ח לטווח ארוך וכן מקרים של רכישת מניות ומכירתם כעבור זמן קצר מאוד, אך אלה הם היוצאים מהכלל שמעידים על הכלל.

אופי השוק

הבדל נוסף בין מניות לבין מט”ח ניתן למצוא בגודל השוק. למרות ששוק המניות הארצי ואפילו הבינלאומי גדול למדי, אין הוא יכול להתחרות בגודל שוק המט”ח. גודלו העצום של השוק משתקף הן במספר הפעילים, הן בסוגי המטבעות והן בהיקפי המסחר.

רמת הסיכון

הבדל אחרון שנזכיר בין שתי סוגי ההשקעות ניתן למצוא ברמות הסיכון והאדרנלין. בשני התחומים גם יחד יש למשקיע יכולת לקבוע רף מסוים של סיכון שהוא מוכן לקחת על עצמו. דבר זה ניתן לבצע באמצעות בניית אסטרטגיית השקעות והן באמצעות גידור סיכונים. יחד עם זאת, שוק המט”ח שנחשב לתנודתי יותר ובעל פוטנציאל רווח גדול יותר נחשב למסוכן למי שלא פועל באופן מחושב.

מר משה טיסונה הוא יזם, איש עסקים והבעלים של חברת IDI VENTURES (איי.די.איי ונצ’רס), אשר מרכזת את פעילותה בלקוחות וחברות בעלות רגולציה באסיה, אירופה ובריטניה. 

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה בורסה ומניות, מאמרים, מאמרים כלליים, מושיק טיסונה, מסחר במט"ח, משה טיסונה, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *